wtorek, 26 lutego 2013

z awansem przez świat

Awans - z tego słowa przebrzmiewa duma. Kto by nie chciał otrzymać awansu, osobiście nie znam takiej osoby. Z czym kojarzy nam się awans? Oczywiście z wyższym wynagrodzeniem, poszerzeniem obowiązków i kompetencji a także z prestiżem.

Otrzymując awans czujemy, że zostaliśmy docenieni przez szefa. Propozycja ta spotyka się najczęściej z akceptacją, należy jednak pamiętać, że jest to istotna zmiana na stanowisku pracy i nie wolno jej podejmować pochopnie. Warto wpierw zapoznać się, z czym dokładnie będzie wiązał się awans. Lepiej by nie był dla nas tajemnicą. Jakie czynności wejdą w zakres naszych obowiązków, jaka spadnie nasza odpowiedzialność i to co dla pracownika najważniejsze z jaką gratyfikacją się spotkamy.


Aby pracować profesjonalnie i wykonywać należycie swoje obowiązki warto od samego początku mieć precyzyjnie określony zakres nowych obowiązków. W innym przypadku szef może dojść do wniosku, że awans nie był jego najlepszą inwestycją i postanowi to w krótkim czasie zmienić.

Wyższe stanowisko to wyższe wymagania. Od awansowanej osoby oczekuje się więcej niż tylko rzetelnego wywiązywanie się ze swoich nowych obowiązków. Zaangażowanie, pozytywne nastawienie, samodzielność i kreatywność powinny cechować każdego awansowanego.

Podejście do pracownika do firmy powinno się również zmienic, gdyż powinien cechować się lepszym zrozumieniem organizacji, czy też wizji firmy. Ma to duże znaczenie podczas samej pracy i aklimatyzacji na nowym stanowisku. Nie mniej będzie tutaj wypływał na wierzch proces motywowania pracowników którzy będą nam podlegli.


Awans zazwyczaj kojarzy się także z wyższym wynagrodzeniem. Które niekoniecznie musi się pojawić po zwiększeniu zakresu obowiązków i kompetencji. Wiąże się to za to z innymi elementami uznaniowymi, jak np. elastyczny czas pracy, czy dodatkowe wolne, niekiedy możliwość brania czynnego udziału w podejmowaniu ważkich decyzjach dla rozwoju firmy.

Jak to jest jednak, że jedni dostają awans za awansem a inni przez długie lata zajmują jedno i to samo stanowisko, jakby nie ruszyli się z miejsca? Przecież wykonują swoje obowiązki sumiennie i rzetelnie, stawiają się na czas w pracy. Zatem co?

Kandydat na awans, musi mieć coś w sobie z lidera, powinien być odporny na stres i potrafić wyciągać wnioski z porażek, umieć przyjąć ryzyko na własną odpowiedzialność. Osoba taka musi być świadoma swoich oczekiwań. Bardzo często pracownik taki sam wychodzi z inicjatywą zmian, lub bierze udział w kursach i szkoleniach które pomogą mu w lepszym wypełnianiu swoich obowiązków.

Dużą rolę odgrywają także tzw. umiejętności miękkie, takie jak dobra współpraca, skuteczna komunikacja czy asertywność.

Warto dbać o to by pracować w firmie, której światopogląd odpowiada naszemu, gdzie potrafimy się odnaleźć. Ustrzeże nas to przed wypaleniem zawodowym i przysporzy pozytywnych emocji podczas codziennych czynności. Dużo lepiej pracować z uśmiechem. Warto mądrze zarządzać swoją pracą i umiejętnościami, nie tylko po to, by otrzymać awans i nie mieć sobie nic do zarzucenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...